Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på hospitalstasken.dk
hospitalstasken.dk ejes af Hospitalstasken ApS, CVR-nr.: 41180803, adresse: Kildegårdsvej 21, st. tv., 2900 Hellerup, tlf.: 31627169, e-mailadresse: info@hospitalstasken.dk.
Aftalerne indgås på dansk.
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via hospitalstasken.dk.
Betaling og levering
Vi modtager betaling med Dankort, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Visa, Visa debet.Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængigt af den valgte betalingsform.
Vi leverer varen 3-5 hverdage efter dit køb.
Vi leverer varerne med DAO 365 til den pakkeshop, du vælger ved afslutningen af købet. Alternativt kan du for et ekstra fragtgebyr vælge GLS til hjemmelevering.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage.Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx ringe eller sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til 31627169 eller info@hospitalstasken.dk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Kildegårdsvej 21, st. tv., 2900 Hellerup uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må undersøge varene på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage dem i brug. Hvis du har brugt dem på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge dem igen, eller ikke kan sælge dem til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varene ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varene i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varene er forsvarligt indpakket, når du returnerer dem. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen). Få mere information på vores RMA side.Du kan også bruge det lovpligtige reklamationsskema, som du kan downloade her.
Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.